4 veckor senare

Äntligen har jag fått besöka gymmet efter en vila som blev alldeles för lång för min smak! 
 
I början av förra veckan var jag på återbesök på vårdcentralen, då jag inte blivit helt bra efter min antibiotikakur. Mina infektionsvärden var återställda, men jag hade fortfarande dämpade andningsljud på höger lunga och blev ordinerad fortsatt vila med promenader som högsta ansträngning. Inte det ljusaste beskedet för damen som hållt hoppet uppe om att vara igång några dagar efter antibiotikakurens slut! Det var helt enkelt bara att gilla läget, hämta ut ny medicin och vila vidare! 
 
Under veckan började jag dock piggna till, och kände mig under helgen som var i stort sätt återställd - sånär som på en vidrig smärta i bröstkorgen då jag med stor sannorlikhet även lyckats hosta sönder ett revben. Detta innebar en tvåtimmarspromenad i skogarna på lördagen och ett försiktigt försök till att träna på söndagskvällen. Det blev ett blandpass för rygg/axlar/biceps och det kändes riktigt skönt att få låta musklerna arbeta igen. Dock kändes det mesta väldigt tungt och jag fick verkligen lägga band på mig själv för att inte bli alltför ivrig - men allt som allt så var det ett riktigt kul pass! 
 
Träningsvärken under gårdagen talade ändå för att jag fått till något vettigt, och jag besökte återigen gymmet för att träna bröst/triceps/mage. Ja, som ni förstår av det jag tidigare nämnde så var ju magträningen ett otroligt korkat upptåg. Det resulterade i att jag idag har mycket ondare över revbenet och har fått hämta smärtlindring för att råda bot på det. Förutom den lilla parentesen så var passet riktigt lyckat, och jag kände att jag hade mer ork i kroppen än under söndagens pass. Lyckades även flirta med mig gott sällskap i form av lilla Emelie, vilket lyfte stämningen på passet ytterligare! 
 
Idag vilar jag, för att inte gå ut alltför hårt på en gång, men imorgon planerar jag att vara tillbaka igen! 
 
Taggade tjejer ;)
 

Vet inte om någon är speciellt intresserad av uppläggen på mina små uppstartspass, men de kommer här:
 
Pass 1:

√ Chins, 3 set
√ Stångrodd, 3 set
√ Sidolyft med hantlar, 4 set
√ Framsida axlar med viktskiva, 3 set
√ Hantelcurls, 2 set
√ Hammercurls, 2 set
 
Pass 2:
 
√ Hantelpress, 3 set (exkl uppvärmning 2 set)
√ Tricepspress, 3 set
√ Flyes i cable, 4 set
√ Bänkdips, 3 eller 4 set (minnet sviktar)
√ Plankan
√ Liggande benlyft, 3 set.
 
Det blev väl inte direkt några rekordlyft på något utav passen, men det var det ju inte tänkt heller. Nu är jag i alla fall äntligen igång igen!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0