Tung benonsdag!

Efter att igår ha vilat och samlat krafterna (med hjälp av en hel del fika och andra onyttigheter) var jag tillbaka på gymmet under kvällen idag för att försöka mig på lite lätt benträning.
 
Lätt var dock ordet jag tycks ha tappat på vägen in till stan. Ivrig som jag är gick jag ut alldeles för hårt från början, vilket resulterade i att resterande delen av passet kantades av yrsel och orkeslöshet. Jag skulle "bara" ta några svängar med viktad utfallsgång tänkte jag, och överskattade såklart min ork. Klantigt! Dock trodde jag att jag skulle orka ta i lite mer då jag vanligtvis är ganska stark i benträningen, men icke! De 4 set knäböj som följde gick riktigt tungt och jag fick verkligen kämpa trots att stången enbart vägde 40 kg. Jag antar att det fortfarande är sviterna efter sjukan som härjar, men usch så tungt det blev för huvudet.
 
Efter nederlaget i de tyngre övningarna valde jag istället att fortsätta med småövningar, i form av bencurl och benspark. 3 set på vardera fick räcka gott och väl, sedan valde jag att avsluta passet för att inte ta ut mig för mycket. 
 
Tack vare detta dumdristiga snedsteg gissar jag på att kroppen kräver vila även imorgon. Kanske lika bra det, då jag märker att jag har en tendens att jäkta iväg alldeles för mycket! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0