Bulkspöken!

Nu ska ni veta att jag längtar ca två månader framåt då det är dags att slänga om och börja definera sin kropp lite!
 
Under vintern har jag nu fokuserat till 100% på styrketräning, och därmed för första gången bulkat. Eller ja, amatörbulkat får vi kalla det, då jag inte alls har varit så strikt som man nog egentligen bör vara. Jag har inte haft några fasta mattider eller ett kostschema, men jag har sett till att ligga på ett energiöverskott under dagarna för att säkerställa att kroppen har tillräckligt med energi för att kunna prioritera muskeluppbyggnad. 
 
Självklart var det väntat att jag inte alls skulle se samma linjer som tidigare och att jag skulle känna mig "fluffig" i kroppen. Ligger man på ett energiöverskott så är det ju självklart inte bara muskler man bygger på sig. Trots att jag med detta i vetskap gått in i denna period så bråkar hjärnspökena till och från ordentligt. Nu när jag fick veta att vi på nyårsafton ska hoppa i badkläderna och bubbla i tunna/bada bastu slog paniken lite smått till - gud jag känner mig ju inte alls rolig i kroppen just nu. Missta mig absolut inte nu - jag är verkligen inte tjock! Men efter att ha vant sig vid att vara väldigt fast i formen under sommaren så känns det jättelustigt att liksom ha något att ta tag i på magen! Som sagt - hjärnspöken är precis vad det är, och det är jag så fullt medveten om att jag själv kan konstatera att jag bara är fjantig! Men, även solen har sina fläckar, och trots att jag har byggt upp ett otroligt mycket starkare självförtroende under det senaste året så har även det sina dippar! 
 
Bara för att bråka med hjärnspökena ska jag vara modig nog att lägga ut en bild! (då borde jag ju även våga bada på måndag :P )
 
Detta kommer ju försvinna ganska snabbt så fort jag börjar lägga om kosten sen, men som sagt - stundtals känns det riktigt jobbigt. Samtidigt är jag så fruktansvärt nyfiken på att få se vad som döljer sig därunder, för det är inte förrän jag börjar skala bort överflödet som jag verkligen får se de framsteg som jag känner att jag gjort under de senaste månaderna! Det ska bli riktigt kul att få jämföra lite resultat sen! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0