Lördagsfuego och lite konditionstankar

Idag kände jag verkligen för att liva upp tillvaron, som annars består av råpluggande för tillfället, och gjorde detta genom att ta mig iväg till gymmet en snabbis och dansa! Det brukar kunna göra mig riktigt glad!
 
Och mycket riktigt - det kändes alldeles underbart i själen! Dock känns det ju att man lagt konditionsträningen lite på hyllan nu under vintern, om man säger så ;) Blev rejält svettig redan innan passet hunnit halvvägs, och mot slutet var jag riktigt, riktigt seg i kroppen! Det känns ju lite sådär med tanke på vilken kondition jag faktiskt hade byggt upp innan, men jag behövde verkligen ett break - dels för att bygga på mig i den takten jag vill och dels för att jag tröttnade så otroligt på allt som hade med konditionsträning att göra och därmed kände att det var lika bra att släppa den delen ett tag då det ändå inte är något jag vill fokusera på och hellre gör träningen lustfylld än ett nödvändgt ont!
 
Nu börjar jag dock sakna att ta ut mig lite och känna dendär riktiga utmattningen i kroppen som man bara kan få efter ett riktigt mördakonditionspass, så framöver när jag ska lägga in intervallträning på schemat lär jag ha hunnit bli riktigt taggad!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0