Tålamod är nyckeln, som jag för tillfället tycks ha tappat bort!

Idag blev det en löparrunda ute i kvällssolen! Jäkligt härligt löparväder faktiskt: svalt, frisk luft och härligt solsken!
 
Idag gick det faktiskt mycket, mycket bättr eän tidigare försök och jag kunde hålla igång i 30 minuter utan magont. Denna gången var det istället slutet på min utplanerade rutt som stoppade mig. Orken sitter ju inte lika bra som den gjorde innan jag blev sjuk, men det är ju inte så konstigt det. Jag vet ju att det tar tid att komma tillbaka till sin rytm, sitt tempo och sin ork och att man måste ha lite tålamod. Dock ska gudarna veta att det absolut inte är min starka sida! Fy vad jag blir otålig!
 
Känner mig mycket tyngre i steget än tidigare, men det hör nog ihop med att jag inte har samma flås. Körde lite trappor och la även in några intervaller på slutet för att jobba upp pulsen lite extra! Hoppas på att kunna jobba mig tillbaka hyffsat snabbt till formen jag var i, men jag måste acceptera att det kan ta lite tid - annars kommer jag att förstöra mer för mig själv än vad jag gör nytta!
 

Kommentarer
Postat av: EmelieMaria - träning&annat

Härligt jobbat! Låter mycket klokt att ta det lugnt och försiktigt :) Hellre det än att skada sig! :D

Svar: Tackar! :D Ja, men det är ju det! Idag gick det bättre, så jag hoppas på att komma tillbaka hyfsat fort ändå! :D
Lindas träning

2012-07-18 @ 21:07:57
URL: http://emeliemaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0