Ben + kvällslöpning

Första passet för dagen blev ett benpass tillsammans med Mange och Gustav.

Vi började det hela med knäböj och jag körde riktigt breda sådana som nöp rejält i bakdelen. Började på riktigt låga vikter (10 kg) och försökte koma ner så långt det bara gick, men trots ompositionering och alla möjliga sorters försök så låser det sig på samma vis som i 45graders. Jag får helt enkelt inse min begränsning och nöja mig med att komma ner såpass som jag gör!

Det blev även glutesmaskin, hip adduction, hip abduction och vanlig benpress innan passet var till ända. Riktigt trötta och härliga ben efter det!

Nu på kvällen hade jag ett sånt glädjerus efter Portugals seger att jag inte kunde sitta still. Istället gav jag mig ut och sprang en sväng, som landade på 6 km. Det var en alldeles underbart härlig runda. Lyckokänslor i kroppen så det kliade i benen, bra musik i lurarna, solsken och härliga sommardofter! Riktigt skön känsla! På slutet av rundan började det även regna lite lätt, dock fortfarande med solsken, och det var så fantastiskt skönt att springa i!

Nä ni, ikväll är jag på riktigt bra humör! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0