Armar/axlar

Idag tränade jag ensam, vilket ibland kan vara bra då man verkligen håller fokus på det man gör.

Som rubriken avslöjar så blev det armar och axlar idag. Jag är alldeles för dålig på att träna axlar, och speciellt att få med baksidan av dem/övre delen av ryggen. Men idag såg jag till att få en ordentligt genomkörare med varierade övningar. Jag är verkligen superklen i dessa partier, men det jobbar jag på att bygga upp!
Nu minns jag för stunden inte alla övningar jag körde, men ungefär såhär såg det ut:
  • Bicepscurls med skivstång
  • Hantelcurls
  • Hammercurls
  • Pulldown med rep
  • Chins/dips med assist
  • Sittande dip
  • Hantelpress (sittande)
  • Tricepspress
  • Sittande rodd
  • Hantelsidolyft

Sen har jag säkert glömt något hehe. Både chins och dips gick rent åt skogen idag och jag blev riktigt, riktigt frustrerad. Orkade verkligen ingenting på de övningarna. Blev till slut så sur på det att jag inte ens gjorde klart mina set utan gav upp och gick på nästa övning.

Som avslut körde jag sedan 20 minuters ordentligt explosiva intervaller på crosstrainern, för omväxlings skull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0