Tillbaka efter en dags vila!

Igår kände jag mig alldeles för krasslig för att träna, så jag valde att ta en extra vilodag. Better safe than sorry! Hade nämligen ont i halsen och ville inte riskera att bli ordentligt sjuk.

Idag kände jag mig kry och var med andra ord tillbaka på banan igen. Eller rättare sagt cykelvägarna! Sprang nämligen en sväng idag med lite högre hastighet än senast. 30 minuter spenderade jag med att ta mig runt en liten hopkokad bana och stannade även till en gång för att köra 10 rusher uppför en trappa som så lägligt befann sig på min runda. Det sög rejält i låren de sista varven, men jag tog mig igenom det och joggade sedan vidare. Sista biten på rundan utgjordes utav riktigt explosiva intervaller!

Är ganska nöjd med hur slutresultatet blev, då jag dels inte ville gå ut för hårt efter att jag känt mig krasslig och dessutom var riktigt opepp i förväg. Jag ska nog vara glad att jag tog mig ut överhuvudtaget. Det är dagar som dessa man får se till att komma i träningskläderna snabbt, för bara det gör att man känner att man är på gång och det blir lättare att ta sig iväg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0