Tung kondition

Idag var det dags att förbränna lite!

Jag började med att köra lite halvfesig rygg/mage, men hade inget pump i kroppen och valde därför att spara det till söndagens MRL-pass istället (har ett lite nyare upplägg nu där det kommer ligga 2 MRL-pass per vecka). Gick istället på konditionen, vilken bestod utav 20 minuters intervaller på löpbandet, intervaller på crosstrainern, 5 minuters rask promenad på bandet, och till slut löpning i medelhög fart på bandet resterande delen av tiden. Sammanlagt höll jag igång i 1,5 timme.

Jag blev riktigt, riktigt slut efter mina 2 omgånger intervaller, därav den pinsamma promenaden på bandet. Jag brukar nämligen aldrig gå på bandet på gymmet, då jag inte tycker att det ger speciellt mycket. Ska jag ta en promenad gör jag det utomhus, men nu var jag tvungen att få ta igen mig lite snabbt utan att pulsen skulle gå ner alltför mycket så det var helt enkelt bara att köra på! ;)


Skippade mitt PWO idag då jag var på stan innan och inte kunde blanda ihop det i tid. Gick istället in på Topformula och införskaffade en Celsius som jag drack innan gymmet. Det var ett tag sen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0