Benpass följt av axlar/mage

Då blir det återigen ett två-pass-på-raken-inlägg, då jag inte tog mig tiden att sätta mig ner och skriva efter gårdagens gymbesök! Men vi får se det som så att det blir lite extra mycket läsning på en och samma gång helt enkelt! ;)
 
Igår var det legday - och jag som älskar benträning mer än något annat var ju såklart riktigt taggad. Körde squats med fri stång, raka marklyft, benspark, glutesmaskin och även utfall i smithen (det isolerar riktigt härligt!) men något hände där och jag började helt plötsligt må riktigt dåligt! Blev jätteyr i huvudet och höll på att braka ihop två gånger när jag försökte vara uppe och gå. Tror nog faktiskt att jag tog ut mig alldeles för mycket med tanke på den lilla mängd frukost jag fått i mig, för jag mådde med ens bättre när jag hade fått äta och vila lite senare!
 
 
Nya tag var det idag! Då jag med min nya träningslista med musik dunkandes i öronen intog gymmet på egen hand för ett axlar/mage-pass! Vågade mig inte upp i samma vikter på militärpressen som senast just därför, eller jo - jag körde 2 repetitioner på 30 kg, men insåg ganska snabbt att det nog skulle vara lite dumdristigt utan en träningskamrat som fanns där ifall det skulle skita sig. Istället tog jag av lite vikt och körde istället ett extra set på det viset, vilket fungerade lika bra det ;) 
 
Det som denna gång stack ut på magträningsfronten var att jag tog upp kontakten med en gammal hatkärlek; benlyften. Fy vad jobbigt det är, men ååh så härlig känslan som följer är! Blir man inte jäkligt nöjd när man pushat sig igenom dedär sista repetitionerna fast man för länge sedan redan i huvudet fått för sig att man inte orkar mer?!?! Sjukt stärkande! :D
 
 
Imorgon kommer jag för övrigt att stå och promota min favoritträningsdryck på Ingelsta shopping under eftermiddagen! Kom förbi och ta er ett smakprov vettja! :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0