Bröst-/tricepspass!

Idag var det förmiddagsträning som gällde, och vi vet ju alla vid dethär laget hur det brukar gå för mig - segt ;) 
 
Försökte väcka mig själv med en Celsius på vägen, och den gjorde ju sitt, men jag var fortfarande inte 100% i kroppen. Kanske beror det på att jag tog ut mig rejält på benpasset igår, och även inatt sov oroligt. Nåväl, jag gjorde mitt bästa i alla fall!
 
Ska se om jag minns övningarna jag gjorde, då jag märkte att det var ett ganska populärt inslag under gårdagen:
Bland dem fanns i alla fall
  • Bänkpress - Denna kör jag än så länge med smithstång då jag haft ont i ett fäste och inte vill riskera att vingla till. Brett grepp för bröst och smalt grepp för triceps. Kör ganska lätt än så länge 30 kg max.
  • Cableflyes - (bild längre ner). Kör även här på ganska lätt belastning än så länge och nöter teknik. Tror bara jag lägger på mellan 9-14 kg och kör många repetitioner per set. Tycker dock redan det är jäkligt tungt!
  • Triceps pulldowns - både med rep och med stång. Kör pyramidset och är om jag minns rätt uppe på 32 som högst på 6 repetitioner/set. 
  • Scullcrushers med hantlar - Ny övning för min del, så lätt belastning fick det bli. 2 st 5kiloshantlar på 10 reps/set. 3 set. 
  • Dips - La definitivt in dem i fel del utav passet då jag redan var för trött! Blev nog bara 6 st skakiga krakar till reps/set! :P
Har garanterat missat någon övning, men kommer nog på det i efterhand i såna fall ;)
 
Då jag vill få in lite extra magträning så körde jag även situps över bosuboll och sedan i lutande bänk! 
 
Min favoritsmak på Celsius! Den smakar verkligen vildhallon! :D

Kommentarer
Postat av: BELLA - BELLZORS.SE ♥

Oj vad duktig du verkar vara x) Är fortfarande lite nybörjare i gymmet hihi :)

sv: åh tack :D Kul att flera ser skillnad och att jag inte bara inbillar mig, jättebra motivation! :)

Svar: Tackar så mycket! :D Är det något du undrar över är det bara att du frågar på, jag hjälper så gärna :)nejnej, du inbillar dig inte, det är stor skillnad :)
Lindas träning

2012-10-11 @ 17:32:36
URL: http://bellzors.se
Postat av: Carro

Åå, visst är den god! Min favoo med :D

Svar: Ja, den är helt underbar! :) Apelsinen också! :D
Lindas träning

2012-10-14 @ 11:53:04
URL: http://carolineannamarie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0