Ben-torsdag!

Idag blev det ett benass på egen hand direkt när jag slutat skolan!
 
Eller, inte helt på egen hand egentligen då jag faktiskt åkte dit med grabbarna, men de körde andra muskelgrupper så jag stretade på i min ensamhet ;) Var dock riktigt, riktigt trött idag efter många långa dagar i skolan och lite dåligt med sovtimmar. Trots detta orkade jag faktiskt åstadkomma ett bra pass, som jag kände mig nöjd med i efterhand! Jobbigt var det dock innan jag kom igång, det ska jag inte sticka under stolen med ;)
 
Började passet med squats, som jag tror jag körde 6 set på. Det tog en bra stund i nnan kroppen vaknade till och ville vara med på noterna, så jag drog ut lite på den övningen! Efter detta gav jag mig på raka marklyft, som också är värt att nämna då jag idag had emycket lättare att genomföra dem i och med att jag har mina nya remmar! 50 kilo kom jag upp i, och då var det enbart tungt för baksidan och inte ett dugg i händerna! SKÖNT! :D 
 
Näst på tur var ett gäng isolerade övningar: Rumpmaskin, liggande lårcurls och benspark! Den sistnämnda är verkligen min akilleshäl! Mina lår segnar ihop tidigt i setet och det är alltid en riktig kamp att ta sig igenom det, men det går.. Om man verkligen vill ;) Sist men inte mins la jag in lite nytt - sissy squats. Ganska skön övning som jag nog ska försöka öva in ordentligt. Idag körde jag bara med kroppsvikt, vilket kändes - men inte såpass som jag skulle ha önskat. Ville dock känna in tekniken lite så jag inte vill belasta knäna fel, men nästa gång kanske jag kan våga mig på att slänga på lite! :)
 
Sissy squats! Bilden är tagen från Michaelas blogg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0