Bökigt benpass

Igår körde jag ett benpass tillsammans med Alva!
 
Till att börja med så  ska jag väl nämna att jag inte gillar när mina bendagar måste utspelas på gymmet inne i stan, då jag inte tycker att det finns tillräckligt med resurser där för att göra det jag vill! Detta innebar att passet blev ostrukturerat och snurrigt, vilket alltid skapar en känsla av att man inte gjort tillräckligt när man går därifrån! Dock skvallrar dagens träningsvärk om att det måste ha varit just det - en känsla!
 
Började passet med knäböj, som jag denna gång tänkt mig att jag skulle köra fritt - alltså utan smithstång, som jag alltid annars använder. Det var ju betydligt vingligare och ostadigare än vad jag var van vid, men trots detta fortsatte jag att hänga på vikter efter varje sätt vilket resulterade i att ryggen vek sig mitt i ena repetitionen och jag höll på att trilla i backen! Som tur var stod Alva i berdeskap bakom och hjälpte mig haka på stången på ställningen. Vilken syn det måste ha varit! ;) Jag skämdes ganska rejält efter det och valde därför att sätta punkt på knäböj för den dagen ;)
 
Nästa övning på tur var raka marklyft, som jag börjar känna att jag får kläm på nu och vågar lägga på lite mer vikt. Den övningen biter rejält i hela baksidan - superskönt! :D Kickbacks i cable blev nästa lvning, följt utav lårcurls och leg extensions! Som avslut körde jag tre set bulgariska utfall med ökande vikter (kettlebells). 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0