Efterlängtade pass!

Igår var jag äntligen tillbaka på mitt kära Friskis igen! Gud så bortskämd man blivit med att ha ett så bra gym att gå till! Det som fanns på hotellet i grekland var inte mycket att hurra för, så det fick bli till att träna det som gick under veckans gång. Är trots det ganska nöjd med vad jag fick ihop - det var trots allt semester, och efter denna veckan har jag fått abstinens på riktigt träning!
 
Gårdagens pass blev bröst och triceps! Bänkade för första gången på mycket länge, och Coffe pressade på mig viktmässigt. Jag som annars ofta kör högreps på just bröst fick faktiskt klämma i lite mer, vilket känns ordentligt idag! Tricspsträningen gick kanon, om man bortser från dipsen som gick ovanligt tungt! Fick ändå ihop tre helt okej set och hade ordentligt pump i triceps när jag gick hem!
 
 
Imorse var det benträning! Som jag har längtat! La in mycket nytt och spännande under passets gång, och förväntar mig att gå som en gammal tant imorgon! Knäböjen gick dock inte denna gång. Knät låste sig och bråkade, så jag tror tyvärr inte att vila var nyckeln till framgång där. Kände dock inte av det ett dugg under andra övningar, så jag kunde trycka på ordentligt både i mina raka marklyft(vanliga och enbens) och utfall. En av de två nya övningarna jag la in var en form utav squats i abductor-maskinen. Skitsvårt att förklara och ser superlustigt ut - men jäklar vad det nyper i röven då man jobbar med vikt både utåt och neråt. Den andra var enbenspressar. först i vanlig position och sedan liggandes på sidan i benpressen för att även här föra benet mer utåt/uppåt och på så vis koppla in gluteus (rumpan) mer! 
 
Resultatet: skakig som tusan i hela kroppen efter passets gång och jag är fortfarande heldäckad trots att jag ätit som en häst efteråt! Skönt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0