Morgonben med Jocke!

Idag ringde klockan ganska tidigt för att jag skulle hinna med ett benpass innan jobbet!
 
Blir alltid så stressad när jag jobbar eftermiddag, och brukar ha svårt att få till träningen då huvudet är på annat ställe dessa dagar. Som tur är så har jag inte alltför många kvällspass, så jag kan ju frsöka tima vilodagar där. Idag gick det dock ganska bra ändå, det var bara rädslan som höll mig tillbaka.
 
Då jag lyckades sträcka till mig lite i vänster ben förra benpasset pga för dålig uppvärmning (AJABAJA!!!), så var jag idag inställd på att ta det ganska lugnt. Det fick med andra ord bli högrepsträning för benen. Svettigt och krampigt, men åh så nödvändigt. Kände direkt när jag började komma upp i högre vikter att det inte skulle funka, så jag lyckades faktiskt lägga band på mig själv trots att jag blev jättesugen på att öka när jag såg Jocke pinas! Love the burn! 
 
Ganska många långa set blev det, och övningarna blev
  • Knäböj - både vanligao ch sumo. Idag i smithen för att kunna flytta fram fötterna lite och jobba mer med baksidan, så det är fram som sträckningen satte sig.
  • Benspark - lätta, långsamma, koncentrerade. Riktigt vidrigt!
  • Liggande lårcurl - kör sällan denna annars, men då det inte blev några raka marklyft idag så fick det gå för denna gången
  • Tåhävningar med skivstång på ryggen - dags att få lite vader!
  • 45graders benpress - Lite tyngre vikter på denna, men fortfarande långa set för att riktigt klämma ur den sista musten
  • Rumpdrag i cable - Endast 2 långa set på denna idag.,
Hade ordentligt rump-pump när jag var klar (ni vet sådär så det känns som om rumpan står rakt ut från kroppen och är stenhård, haha), så jag är rätt nöjd ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0