Tisdag och onsdag

Igår blev det kvällsträning, och då det bara exploderat med medlemmar på gymmet helt plötsligt så var det knökfullt! Nästan allt var upptaget och det innebar mycket dötid om man skulle köra efter tilltänkt upplägg. Istället fick jag försöka kompromissa med min ryggträning, och prova lite annat denna gång. Det kan ju vara nyttigt det med såklart, variation är bäst!
 
Chinsen gick jättedåligt, orkade bara ca 6 st/set innan armarna storknade, varpå jag istället valde att köra riktigt tunga latsdrag i maskin för att komma upp i ett ordnetligt antal repetitioner. Istället för enarmsrodd blev det stående rodd med olympisk stång, en övning som jag nästan aldrig ger mig på annars då jag inte är rörlig nog att böja mig så pass långt fram som jag behöver för att övningen ska ta rätt. Fick böja på benen ordentligt för att hamna i rätt position, men när den väl satt så bet det riktigt skönt i ryggen! Stod och frustade som en oxe när jag vevade, haha ;) I övrigt tror jag att jag fick med det mesta från mitt vanliga upplägg.
 
Bicepsdelen blev riktigt grym detta pass! Det blev mycket isolerade curls med både rak stång och z-stång, något som jag inte gjort på länge, länge! Efter detta bev det att dropseta på både hammercurls och vanliga hantelcurls tills armarna inte ens förmådde att lyfta en femkiloshantel - då visste jag att jag var klar för dagen ;)
 
Idag var det lite omväxling av gym som gällde. Har funderat på att skaffa ett extra gymkort på ett av gymmen inne i stan för att underlätta lite tidsmässigt när jag ska träna, så nu har jag skaffat mig en provvecka så att jag kan träna tillsammans med Jejje. Det var riktigt motiverande att komma till en ny miljö md nya prylar. Dock höll jag mig ju faktiskt idag till mina gamla och beprövade verktyg ;)
 
Jag hade inte överdrivet med tid på mig, då jag kom direkt ifrån skolan och efteråt skulle få besök av mor min, så det fick bli ett rent axelpass. Axelpress med hantlar, sidolyft, hakdrag med rep i cable, framsida axlar med viktskiva och baksida axlar liggandes framåtlutad på bänk blev det. Inte många övningar kanske, men bra fokus och många set blev det. Riktigt skönt!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0