Årets första pass + tips till nyårslöftare!

Igår fick jag verkligen ångra att jag drack vin på nyårsafton! Jag blev nämligen alldeles för rastlös i kroppen av att bara ligga på sofflocket, och hade ett träningssug som hette duga! Menmen, är huvudet dumt får själen lida ;) Jag fick helt enkelt ta och lugna ner mig och tagga inför dagens pass istället!
 
Vi åkte såklart till gymmet såfort vi slog upp ögonen. Dels för att vi var träningssugna och dels för attmissa folkmassan som kommer att infinna sig framåt eftermiddagen då det säkert kommer att krylla med nya besökare som ska infria sina nyårslöften. För er som nu har satt ett nyårslöfte vill jag faktiskt här passa på att slänga in ett litet tips! Många blir alldeles övertaggade i början, varpå de tränar väldigt ofta och mycket under de första veckorna, för att sedan tröttna/skada sig och lägga ner det hela efter ett tag. Kör istället igång sakta, kanske max 3 pass i veckan, och börja bygga upp och förbereda kroppen succesivt. Man kan inte skynda några resultat och det är bättre att vänja in både kropp och psyke sakta för att kunna göra det till en del av ens rutin! :) En liten avstickare fick ni där;)
Åter till passet så fick jag finbesök - Jejje, som är en riktig superlöperska! Hon och jag bestämde under nyårsafton att vi ska ta tillfälle att lära oss utav varandra! Hon vill lära sig mer styrketräning och jag behöver definitivt lära mig att löpa! Därför har vi en hel del att hämta från varandra! Idag blev det ett rygg/bicepspass, och jag måste medge att man kände sig lite småseg i kroppen fortfarande efter nyår, men man gör så gott man kan och det tror jag räckte gott och väl idag då jag känner mig riktigt mör i efterhand! Jejje var jäkligt tacksam att visa övningar, då det syns att hon är van att träna, inte är rädd för att ta i och snappade upp direkt på tekniken! Superkul!
 
Har kommit på mig själv med att börja bli riktigt nervös inför min licensiering nu när den närmar sig, så nu tänker jag ta alla chanser jag får att träna på instruktioner innan dess! Kan inte förstå att jag snart är färdigutbildad tränare! :D
 
Vad blev erat första pass för året? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0