Axlar & mage

Idag blev det ett pass för axlar och mage för oss damer! Jag och Alva alltså ;) Frugan och Nicke var med till gymmet som vanligt, men de körde annat på sitt håll! Man kikar förbi varandra ibland när man har vila mellan seten, kollar läget och kanske snor en puss av frugan, sen går man till baka och kör på sitt! Ganska trevligt faktiskt!
 
Axelträningen gick tungt idg för min del. Troligtvis för att jag körde triceps igår och inte hade alltför mycket kräm kvar i armarna för dagens kraftansträngning. Tog mig dock igenom Militärpress, pushpress, sidolyft och baksida axlar innan jag gick över på mage. Lite fler set på sidolyften idag, vilket gjorde att det brände något fruktansvärt i axlarna långt efter att jag åkt hem!
 
Gällande magträningen försökte jag variera mig något från mitt vanliga upplägg. Körde hängande benlyft! Ganska många repetitioner per set och  la upp de så att jag först körde med raka ben och sedan fortsatte med att dra upp knäna mot hakan tills jag inte orkade lyfta dem längre. Riktigt mördande för magen! ;) Det blev även situps över bosuboll, sista setet med armarna rakt upp över huvudet för att öka på belastningen lite. Körde även sidan av magen i ländryggsställingen som avslut.
 
 

Kommentarer
Postat av: Rund är också en form!

Jag ÄLSKAR att köra axlar! Bästa styrkepassen tycker jag. Axlar och även rygg. :-)

Svar: Ja, det är riktigt roligt!!! Man får sån pump i axlarna efter passet också, hehe! :D
Lindas träning

2013-01-04 @ 18:42:34
URL: http://rundarocksaenform.wordpress.com
Postat av: Mari

:) Härligt.
Tränar du alltid med någon, eller föredrar du att träna själv ibland?

Svar: Jag tränar oftast med någon, då vi samåker till gymmet (det ligger på andra sidan stan). Men det händer att jag tränar själv och tycker det är roligt med :D
Lindas träning

2013-01-04 @ 21:11:10
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Mari

Sv. Okej, ja då passar det ju utmärkt :). Kul att höra hur andra gör.. Kraam

2013-01-05 @ 10:42:32
URL: http://www.marriie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0