Bajspass och show and tell på gymmet!

... Ja, så får man faktiskt kalla dagens presterande!
 
Hade hoppats på att få berätta för er hur kul det var att komma tillbaka till gymmet efter min tvångsvila och hur jäkla motiverad och peppad jag blivit utav det, men tyvärr lämnade det mig med raka motsatsen. Jag tror att jag var en dag för tidig med att köra igång, att jag alltid ska vara så ivrig! Jag hade ont i magen som tusan, var snorig och fick sedan även huvudvärk när jag satte igång. Tog det väldigt lugnt ska jag väl dock påpeka, så ni inte tror att jag försökte mig på ett monsterpass såhär på direkten. Valde faktiskt att köra igång med mitt priopass (vader/mage/intervaller) just för att det skulle bli lite lättare träning. Ja, minus intervallerna då alltså ;)
 
Något som tyvärr gjorde att motivationen trötytterligare var att det var så himla mycket folk på gymmet! Jäklar vad det har fylltspå nu under januari månad. Jättekul att se att folk vill ta tag i sin hälsa och sin kropp, men måste alla göra det på samma gym? ;) hihi! Det blir ju knökigt! Något som skrämmer mig otroligt är att det pågår mycket show and tell på gymmet just nu, alltså medlemmar tar med sig nya kompisar och ska lära dem träna - trots att de själva inte besitter de rätta kunskaperna och rätt teknik. Såg flera exempel på detta idag, både killar och tjejer, som agerade pt till sina vänner och fick dem att slita i tunga vikter med alldeles tokdålig teknik - krökta ryggar och slängande rörelser. Stackars kroppar! Och sen kommer kanske dessa människor föra detta vidare till nästa person, och så har man en hel drös med människor som skadar sig. Blir lite orolig, men kan ju inte göra alltför mycket åt saken! Är man ny är mitt tips verkligen att vända sig till någon som är utbildad eller som är väldigt kunnig på sin sak som privatperson. Kompisar som tränar kanske inte är så duktiga som man hoppas, och det kan leda till att man förstör kroppen mer än vad man förbättrar den. Var försiktiga :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0