Bra tryck!

Idag fick vi till ett riktigt härligt pass! Bröst/triceps var det som sagt dags för, och jag är skitnöjd med hur det artade sig!
 
Pressade på grabbarna med både dropset och extra repetitioner, så de var skapligt trötta men nöjda när passet var över. Man orkar ju alltid lite extra när någon står bredvid och gapar på en, så jag såg till att få dem att pressa ur sig det sista i varje övning! Riktigt roligt att se dem kämpa såpass!
 
Själv la jag lite mer fokus på triceps idag, de övningarna jag fick till där var:
  • pulldowns i cable med både stång och rep - brett och smalt grepp. Kom enkelt upp i nytt personbästa på stången (36 kg) och kunde köra många strikta reps på det, så nästa gång blir det 40 kg ;) Körd eäven dropset med stång som sista övning.
  • dips - hatkärlek till denna övningen! 6x6x8 reps på den, vilket inte känns alltför imponerande. Var redan trött i armarna vid dethär laget ;)
  • Smal bänkpress - 3 set med ökande vikt. Är förvånansvärt klen i denna övningen. Det kan dock bero på att jag alltid lägger den i slutet av passet. Bara för det får den vara först ut nästa gång.
På bröst körde jag faktiskt bara två övningar idag: hantelpress och flyes i cable. Den sistnända är ett hett tips för er tjejer om ni vill lyfta tuttarna till skyarna ;) Jobba då uppifrån och pressa neråt/framåt så kommer ni åt undre delen utav muskeln! :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0