Nu har jag fått svettats ordentligt!

Idag hade jag bokat in konditionsträning på schemat, och jag ska säga er att jag inte alls såg fram emot detta! Det var längelängesedan jag tog mig an löpbandet, men nu börjar gålättklädd-säsongen närma sig och då är det dags att smått börja jobba bort överflödet jag lagt på mig under bulken. Dessutom får löpningen bli ett komplement till benträningen då jag inte kan pressa mig fullt ut där ännu.
 
Ca en timme blev det idag, och det var en riktigt svettig sådan! Jag hoppade först upp på crosstrainern och trampade i ett jämnt, medelhögt tempo i 20 minuter för att komma igång ordentligt i kroppen. När sedan ett löpband blev ledigt skuttade jag över dit och påbörjade den jobbiga delen. Jag vet inte om jag nämnt det, men när jag står på löpbandet så jobbar jag alltid i någon form av lutning - och idag var såklart inget undantag. Började på ca hälften av max och jobbade mig därifrån uppåt i både lutning och fart. Körde riktigt jobbiga intervaller och när det sedan återstod 5 minuter av min tilltänkta träningstid drog jag på full lutning och jobbade sedan upp mig i så snabbt tempo som jag bara orkade och mosade mig igenom dedär sista minutrarna! Oj vilken fröjd det var när bandet sedan slog om på nedvarvning. Dedär sista tio sekundrarna av löpning var det värsta jag känt på länge, men jäääklar så skönt det var att få SVETTAS! För det gjorde jag så det räckte och blev över! 
 
Jag hade glömt hur härligt det är att bara få pressa ur sig allt och trötta ut sig tills man kliver av bandet med spagetti-ben. Man känner sig som en maskin, ostoppbar! Man är på topp helt enkelt när det går sådär bra! Det kändes som om hela världen runt mig snurrade och jag var röd i ansiktet som en tomat, när jag klev av. Men ruggigt, ruggigt nöjd! Jag ser faktiskt fram emot nästa konditionspass! :D
 
 
Nu blir det lite tråkigt bildlöst här har jag märkt, men jag visste inte riktigt vad jag skulle fota ;) Mig i spegeln har vi sett nog utav. Lovar att jag ska vara lite kreativ framöver! :D

Kommentarer
Postat av: Mari

=) Härligt. Sådant är fantastiskt.

Svar: Ja, visst är det! jag är totaldäckad nu i efterhand, men det är det värt! ;)
Lindas träning

2013-01-30 @ 20:20:29
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Mari

Sv. :) Kan tänka mig det. Men himla skönt :)

Svar: ja, verkligen! :D
Lindas träning

2013-01-30 @ 20:43:32
URL: http://www.marriie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0