She squats, bro!

Idag fick jag ett ordentligt uppvaknande vill jag lova!
 
Så fort jag slog upp ögonen straxt innan nio såg jag att jag missat både samtal och fått sms från John, som i princip löd "Vakna! vi måste träna! Aldrigvila!". Upp som skjuten ur en kanon, i med frukost och på med träningskläderna - sen blev jag upphämtad lagom tills jag var klar! 
 
Det var ben på schemat idag, och jag tror nog det är ett av de bästa passen jag fått till sedan jag var tvungen att vila knät! Äntligen kom jag åt den där riktigt skakiga känslan i benen som man bara längtat efter tidigare! Båda passen jag kört med herr John har alltså hållt riktigt bra kvalité - så efter idag har jag helt enkelt konstaterat att han är min turgubbe! ;)
 
Övningarna vi gick igenom var
 
  • KNÄBÖJ! - Ja, här får vi minsann ta och stanna upp och gå in lite djupare! Jag har nämligen squatat med fri stång och 40 kilo!!! Förstår ni känslan?! Kilar under fötterna, riktigt riktigt långsamt ner och så fick John stötta på vägen upp! Underbart! Vilken motivationshöjare!
  • Enbensmarklyft! - Raka sådana alltså! ökade vikter och fortfarande med fri stång - mycket, mycket bättre kontakt än i smithställning!
  • Rumpdrag i cable - 3 tunga set på barje ben (e.g skinka :P)! Kan väl tillägga att jag skickade bort John till benpressen medans jag körde denna!
  • Benspark - ordentlig bromsträning även här (snabbt upp och sakta, sakta ner)! Kunde lägga på tyngre belastning än sist - och detta utan någon som helst smärta! 
  • Utfall i smith - 3 set/ben! Vi körde i smithen för att John skulel kuna stötta mig på vägen upp ifall jag fick känningar (vilket han inte behövde) och för att kunna släppa bakre benet och isolera fram. 20 kg på stången gick som smort, och jag hade nog egentligen kunnat öka ytterligare - men jag skyndar sakta för att inte få ont igen! 
Är riktigt, riktigt glad och peppad efter detta! Det har gått motigt ett tag med min knärehab, men nu jäklar börjar jag känna resultat utav att ha lagt om träningen! En motivationshöjare som heter duga!
 
Det ser väl kanske ut som om jag kunde lägga ner stången på stöden i bottenläget, men icke! Det är nog vinkeln som gör det!
John slapp enbensmonentet och fick istället köra vanliga raka! :D
 
-------------------------------------------------------------------
 
I övrigt har jag fått in både en vilodag, instruktioner, mag- och vadträning samt ett ryggpass sedan jag sist kikade in här! Det gäller att ligga i om man vill ligga på topp! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0