Grymt bra benpass!

Äntligen, äntligen, ÄNTLIGEN flyter det på riktigt bra med benträningen igen! Jag är så himla glad, samtidigt som jag är så otroligt rädd för att det ska gå åt pipan igen. Men det är klart att man är lite feg efter att ha ont, det är inget konstigt med det. Dock vågade jag verkligen ge gärnet idag, och detta helt utan krämpor! 
 
Jag kör för tillfället på ganska få övningar, men med fler antal set och upptrappningar. Idag blev det följande (efter uppvärmning på cykel och med lite hopp & skutt) :
 
  • Utfall i TRX
  • Utfallshopp i TRX (ska filma detta i nästa vecka så ni får se hur det går till)
  • Raka marklyft på ett ben
  • Rumpmördare i smithen (ner på alla fyra, ena sulan upp mot stången och pressa benet rakt upp)
  • "Squat-trappa"
  • Squathopp
Den jag kallar "Squat-trappan" är helt ny, och jag fick ide´n från ett schema som mr Bartoll lagt upp. Vi (jag hade min vän Sofie med mig) gjorde som så att vi började på 5 repetitioner på ganska tung vikt. På den 5:e repetitionen låser man nästan längst ner och står i jägarvila , räknar till 4, släpper ner i bottenläge och sedan upp, hakar av stången, skakar av benen i ca 4-5 sekunder och sedan kör man samma vända igen fast med 4 rep (jägarvila på 4:e - alltså alltid på den sista repetitionen), skakar av, sen 3 - 2- och till sist en statisk repetition. Efter 4 såna set är man klipp slut i kroppen. Jäklar vad jobbigt det är. Men åh så KUL!!! 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du inte beskriva/fota dessa övingar så att vi som inte är experter förstår? :P
Bra, hälsosamma benövningar är jättevälkommet! =)
Kram

Svar: Absolut kan jag göra det! :D Har fotat en del av dem tidigare. Men kan försöka få ihop ett inlägg med basövningar :)
Lindas träning

2013-04-01 @ 10:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0