Killer ass workout och nya skor!

Idag fick jag till ett så jäkla bra benpass att jag skakade i hela kroppen när jag skulle ut ifrån gymmet! Fyfan så jävla härligt - om jag får vara ful i munnen!
 
En ny övning på schemat och mycket explosiva övningar blev det idag, och jäklar vad det tog ordentligt i benen! det var längesen jag svettades och frustade såpass på ett styrkepass. Superkul! Raka marklyft på ett ben (bild nedan), utfallshopp i TRX, squathopp med skivstång och squats är ett urval av övningarna. Just den förstnämnda övningen är helt brutal! Jäklar vad min stjärt brände när jag gått igenom 3 set på båda benen. 
 
Precis som i raka marklyft fäller man överkroppen framåt och låter stången gå rakt ner så nära kroppen som möjligt, men här åker även ena benet rakt ut bakåt. Riktigt tungt och jäkligt kul! Då det var min första gång fick det bli i smithmaskin med upptrappande vikter, för att få in tekniken innan jag ska behöva tänka på balansen också! Testa den! Glöm inte stark rygg!
 

Nu har jag äntligen fått ändan ur vagnen och köpt nya skor!
 
Jag har letat ett tag efter några som faller mig i smaken och som är bra för just styrketräning. Idag fick jag toppenbra hjälp att hitta det som passade just mitt syfte utav en kille på Team Sportia i Ingelsta. Var så himla nöjd när jag gick därifrån! Det blev ett par Nike Air Max Fusion, och det är bannemig de skönaste skorna jag stoppat på fötterna! De är en kombination utav stadiga stötdämpade skor, med free-sula (om ni har sett de Nike-skorna med delad sula för barfotakänsla) i framdelen på skon. Som att stoppa på sig en stadig härlig strumpa ungefär! Invigde dem under mitt benpass och de var underbara! 
 
Har aldrig kunnat använda skor från Nike tidigare, då de varit så smala fram i foten, men dessa var så följsamma att de fungerade perfekt! 
 
Söta är de också! 
 

Kommentarer
Postat av: Mari

Snygga skor och härlig form du är i. Grymt kul med massa nya övningar att testa, kan du inte filma den övningen du gör i TRX´en?? =)

Svar: Tack snälla du! :D Jag är verkligen helkär i skorna! Åh vilken rolig ide! Ska försöka övertala någon att filma snart! :D
Lindas träning

2013-03-20 @ 19:49:18
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Mari

Sv. Förstår det =). Ja, men vad kul :)

2013-03-20 @ 20:40:11
URL: http://www.marriie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0