Härligt benpass!

Om jag tidigare trodde att rehab skulle vara segt och tråkigt så måste jag ju nu erkänna mitt misstag - det kan ju både vara tungt och roligt!
 
Just idag är jag riktigt nöjd med passet då jag inte fick ont en enda gång, och trots detta ändå kunde känna mig riktigt utpumpad när passet var slut! Excentrisk träning är det ju som gäller, så det är en riktigtriktigt seg och vidrigt krampande broms jag får lägga i under alla övningar - en känsla som är ganska ny för mig. Det riktigt brinner i låren efter setet är slut och jag vill bara krypa ur mitt skinn för en stund. Kunde idag även prova en ny övning att bromsa i: utfall med bakre foten i TRX. Även den helt utan smärta! Fy så nöjd och glad jag är nu!
 
Rehabövningar har jag fått av min kära inspiratör Michaela :) En utav övningarna ser ni på bilden ovan: ner i ett rakt marklyft och upp i ett vanligt! Riktigt roligt och utmanande!
 
En annan rolig grej från dagens gympass är att en tjej kom fram till mig när jag stod och körde rumpdrag i cable. Hon tyckte att mina övningar såg roliga ut, berömde mig för att jag var så snygg och vältränad och ville gärna lära sig lite om övningar/mat från mig! Jag blev så himla glad att jag knappt visste vart jag skulle ta vägen! Sånt är verkligen peppande! Och vad jag är van vid så blir tjejer oftare avundssjuka än trevliga när de ser att någon är vältränad, så det var en mycket trevlig överraskning! Självklart hjälpte jag henne igång med benträning - hon gjorde ju min dag!
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Vad är det för övning? =) är den för benen eller vart tar den?

Svar: Det är raka marklyft! En superbra övning för ben/rumpa/ländrygg! :D
Lindas träning

2013-05-23 @ 21:51:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0