Ömma ben!

Igår tog (läs: tvingade) jag med mig min klasskamrat tillika goda vän Sanna ut till gymmet för ett benpass efter att vi hade skrivit klart våran frustrerande slutexamination. 
 
Båda två var ganska sega och trötta efter den persen, och det var otroligt varmt och dålig luft inne i gymmet - varpå den första delen av passet blev riktigt tung och jobbig. Efter ett tag lossnade det dock, som tur var! Körde ett pass helt utan böjar, och det fungerade faktiskt riktigt bra! Många långa set raka marklyft, rumpdrag i cable, tåhävningar, rumplyft med boll och excentriska lätta bensparkar var övningarna för dagen! Ganska få övningar, men tycker om att hålla det så, och istället lägga in fler set på de övningar jag kör.
 
En av de bästa övningarna för baksidan! Tycker alla borde ha denna given i sina benpass! :D
 
Hann inte ens gå och lägga mig igår innan träningsvärken hade kommmit smygande, och idag känns det som om någon kavlat hela baksidan av mina ben med en mangel! Isch så stel jag är! Det får bli att rulla foamroll och kräva lite benmassage om jag ska kunna ta mig runt idag ;) 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0