Expresspass på kvällskvisten!

Ett sätt att variera sin träning på är ju faktiskt intensiteten! 
 
Detta kan man bland annat göra genom olika vikter, läng på vila mellan set och välja mellan lättare/tyngre övningar. Ett pass behöver ju faktiskt inte hålla på i två timmar, och oftast kan jag tycka att det är lite väl i det längsta laget om man pratar styrketräning. Idag fick jag till ett riktigt bra ryggpass, på endast 40 minuter - och jag kan lova att jag var så slut i ryggen när jag var klar att jag inte orkade dra en enda pullup utan att det krampade - så jag fick inse mig besegrad där!
 
Tunga vikter, korta vilor och dynamisk träning fick bli nyckelorden för dagen - något som visade sig bli riktigt svettigt! Fick på dessa 40 minutrar med 5 set chins (även om det sista bara innehöll 3 st av den sorten, hehe!), 5 set sittande rodd, 3 set raka pulldowns, latsdrag, highpulls och några avslutande lätta stående rodd! Är faktiskt riktigt nöj för idag!
 
Skönt - med tanke på hur måndagens pass såg ut! ;)
 
 
Inte från idag, men det fyller ju upp tomrummet på bilder i alla fall!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0