Kramp!!!

Hej hopp!
 
Idag studsade jag upp tidigt, väckte frugan och drog med honom för lite förmiddagsträning! Tanken var att vi skulle haft med oss en till kamrat, men herrn försov sig och vaknade när vi redan var igång och tränade ;) Ett lite annorlunda pass blev det för min del: Axlar/triceps! Detta då jag inte får ihop så många ordentliga pass som jag önskar denna veckan, och därför valde att prioritera vad jag ville hinna få med. OCH för att det är roligt att slänga om lite också, såklart! 
 
Det blev mycket dips i alla dess former! Tror faktiskt att mer än halva passet utgjordes utav det. Med i passet var bland annat även riktigt sugande sidolyft (många set) och som avslut blev det pushdowns i cable följt utav dropset i denna övning. Och där sa kroppen ifrån vill jag lova! Kände på lättaste vikten hur det började spänna i vänster axel, och någon repetition senare var krampen ett faktum. Jävlar vad ont det gjorde! sprang runt som en nackad höna och visste inte vart jag skulle göra av mig själv elle rhur jag skulle bli av med den vidriga smärtan! Har aldrig i mitt liv haft riktig kramp på ett så lustigt ställe. Fick hjälp av frugan att dra ut axeln ordentligt, och till slut lättade krampen. Det spände och stasade fortfarande, och axeln var alldeles stenhård, men själva krampen var som tur var borta! 
 
Tror jag håller mig till mitt vanliga upplägg framöver, med andra ord ;)
 
 
Frugan var smart och körde bröst/triceps istället!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0