Roligt med framsteg!!

Nu förstår jag verkligen ingenting - hur kan det ha varit en vecka sedan jag kikade in och skrev ett inlägg när det känns som om det var två dagar sedan?! Usch då dåligt av mig! 
 
Träningen har som tur var flutit på bra, och jag har lyckats klämma in massor utav nyheter på flera håll! Roligast av allt är väl att ryggpassen har börjat gå framåt ordentligt. Provade att lägga in viktade chins på schemat för första gången i förra veckan, vilket gick förvånansvärt bra! Idag testade jag det igen, och orkade inte riktigt lika mycket som sist - men visst fan tog jag mig upp några gånger! Det känns riktigt starkt, med tanke på att jag vid nyår inte klarade av att göra en enda då huvudet hade satt spärr för det hela! Filmade även övningen idag för att kolla tekniken, och såg både på de viktade och vanliga chinsen att jag har lite dumheter för mig när det börjar bli tungt - jag börjar nämligen dra snett! vänsteraxeln åker upp ordentligt under de sista tunga seten, så den måste jag jobba med att trycka ner framöver!
 
 
Det är faktiskt ett tips jag skulle vilja ge er! Be någon att filma när ni gör övningar! Ni behöver aldrig visa någon annan om ni inte vill, men det är jättenyttigt att se sig själv! Vi blev filmade flera gånger under min tränarutbildning, och man kunde då upptäcka eventuella missar som man gör - som man inte ser i spegeln! Testa så får ni se, jag tycker att man blir mer medveten om hur man rör sig och kan därmed slipa på sin teknik tills den sitter perfekt!
 
Någon som även var roligt var att jag under dagen upptäckte hur mycket starkare jag blivit i roddövningarna - utan att jag ens märkt det själv! Körd enarmsrodd för första gången på länge idag, och det gick riktigt lätt på de vikterna som jag förut tyckt varit ganska tunga! Framsteg är så himla stärkande för självförtroendet! :D
 
Här har ni en annan "nyhet"! Övningen i sig är väl inte ny, men med detta handtag blir den lite bättre än vanligt ;) Testa så får ni känna skillnaden! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0