En riktig skitvecka!

Denna veckan har inte varit rolig alls för min del, då den bestått av i princip jobb och inget annat. Usch vad jag längtar efter mitt jobbyte just nu, så jag slipper känna att allt annat måste åsidosättas på grund av att jag inte gör annat än jobbar vissa veckor! 18 dagar kvar tills jag gör mitt sista pass - sen ska jag bli människa igen!
 
Trots att det varit körigt så har jag på något sätt fått ihop det med min träning, och det gör mig i alla fall lite gladare! Det är ju där jag hämtar min energi! Igår var ett typiskt exempel på det! Jag hade haft ett riktigt skitdygn på jobbet där jag fått slitit hund. När jag kom hem var jag både vansinnigt trött och förbannad, varpå jag egentligen bara ville gå och lägga mig i soffan och sova bort kvällen. Min räddning kom dock när Victoria ville följa med mig till gymmet, varpå kvällen vände direkt. Ett lite ostrukturerat, men svettigt benpass följt utav tjejsnack i bastun gjorde susen - i efterhand var jag på strålande humör! Kom inte riktigt upp i vikter som jag brukar, men jag blev riktigt trött och skakis och det har jag lärt mig att uppskatta trots att jag inte tycker mig prestera som jag bör viktmässigt! Skönt att kunna släppa den fixeringen ibland! 
 
Otroligt smidig dam ;)!
 
Har ju faktiskt för övrigt hittat lösningen på vad jag ska spendera mina tillgängligtimmar på gymmet med (i och med att jag aldrig får till det med träning i samband med dessa) - rörlighetsträning! Jajemen, nu ska jag bli smidig minsann! I onsdags när jag var tillgänglig passade jag på att ge benen en ordentlig omgång med stretching, och det kändes riktigt skönt i efterhand! Jag har redan fått lite gratis på grund av sumosquatsen, men jag vill inte vara hindrad i övningar på grund av att jag är stel - därför är det ju superbra att jag hittat en stund då jag känner att jag kan lägga fokus på detta!
 
I övrigt har veckans träning känts helt okej som sagt. Då man inte har tid att lalla runt på gymmet så har de flesta passen fått bli snabba och intensiva istället! Saknar såklart att kunna lägga fokus på att lyfta tyngre ibland, men det kommer det tid till framöver! :) Dessutom räcker inte energin till det i nuläget när man är så stressad att kroppen går på sparlågor om dagarna. Men det reder sig det också!
Lite hjälp på traven med att hålla energin uppe, från bästa Body science 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: A

Ska du inte jobba 100%?

Svar: Jodå A, jag ska jobba 100%. Men som jag jobbar nu är man borta från friheten i ett dygn i stöten och får inte sova mer än 4-5 timmar mellan passen. Och det förstör hela min fritid för att jag är för trött. Nu kommer jag att få jobba lite vettigare tider och har mer luft mellan passen. Plus att jag får arbetstidsförkortning i och med att jag ska jobba natt
You earn your body

2014-04-13 @ 11:53:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0