En riktig VINNARvecka! ...Och så massa bilder och lite film med ;)

Vilka kontraster det kan vara från vecka till vecka!
 
Förra veckan var riktigt trälig på många plan, och jag trodde väl att tröttheten skulle hänga i - men där hade jag fel! Denna veckan har allt fungerat riktigt bra, och jag har vräkt på med nya personbästa nästan varje pass! Så ruggigt skön känsla när det bara släpper på dethär viset! Sjukt motiverande för en själv! 
 
I måndags minns jag inte riktigt vad jag tränade, jo nu kom jag på det - rygg! Passet började träligt, men hämtade sig någorlunda mot slutet. Passade på att göra något jag tycker är lite kul, nämligen slipa på tekniken i highpulls. Fick även lite hjälp med att få stången att gå mer rakt uppåt än i en cirkel framåt. Snart sitter det... nog ;)
 
Kan bjuda på en film från ett av mina försök där jag blir skapligt sur över att det inte går som jag vill, haha! Och så ser allt coolare ut i slow motion (dock var syftet med filmen från början att fånga mina teknikmissar haha) 
 
 
I tisdags kom storasyster till stan för att träna tillsammans! Ben var det som stod på schemat, och då jag ändå skulle introducera henne till lite nytt så tänkte jag att jag lika gärna kunde våga mig på något annat själv! För första gången på över ett år provade jag med andra ord på frontböj, och det gick ju strålande! Kunde köra med mycket högre vikt än när jag senast provade, och det gick som smort! Roligt! I övrigt bjöd nog inte passetpå alltför mycket nyheter, men bra gick det! :)
 
Onsdagen bjöd även den på annat sällskap än vanligt! Axelpass tillsammans med Jennifer fick starta dagen, och det gick ju även det riktigt bra! Nya vikter i axelpress (sittandes på golvet) och ett allmänt trevligt träningspass gjorde att det blev en riktigt bra start på dagen. Kan ju även nämna att jag var duktig nog att cykla till och från gymmet (jag som hatar att cykla, går hellre annars), vilket innebar att det inte blev lika stressigt för mig att få in förmiddagsträning innan jobbet!
 
Torsdag var tuttdag tillsammans med frugan, även under detta pass blev det personbästa - denna gången i hantelpress! Lyckades köra ett fullgott set med 20kiloshantlar och även öka i flyes i cable efter detta! Tricepsdelen på passet måste jag dock erkänna blev lidande då jag var ganska trött, men det fanns det utrymme för att ta igen senare i veckan! 
 
Fredagskvällen bjöd på efterstängningsträning tillsammans med lilla Emelie och frugan. Ben var det dags för igen, men denna gången gick inte frontböjen riktigt som jag hade hoppats. Ville ge mig på 60 kg, men lyckades med 1-2 repetitioner innan greppet svek. Lite sur över det missödet gick jag över till nästa övning, hip thrusts. Den gick dock bättre - personbästa blev det där! 80 kg, 3 set på 10-12 repetitioner! Busenkelt! (Mild överdrift) Nästa gång ska jag upp i 100 kg!
 
Emelie är också grymt stark! Så stolt så!!!
 
För övrigt innehöll det passet step up med skivstång, bulgariska utfall och sumoböj med kettlebell. Avslutade passet med några boxhopp och sedan hoppsquats med viktskiva i fmanen. Utmanade Emelie sista setet - den som slutade hoppa först fick köpa en chokladhare till den andra. Vi båda kämpade på tappert och hoppade tills benen skrek i kramp, men till sist slängde sig Emelie uppgivet på backen och skrek "DU FÅR PÅSKHAREN", varpå jag nöjt kunde säcka ihop jag också!
 
 
Vilken vinst! Den avnjöt jag igår framför gladiatorerna - som för övrigt hade någon vettig deltagare för första gången. Alla crossfitare har ju (ursäkta mig) varit dyngkassa! Heja Linus!
 
Lördagen startade vi med ett magpass. För att göra det hela lite roligare köre vi på slutet lite intervallträning, där vi varvade full fart i stakmaskinen med basövningar - utan vila emellan! Riktigt svettigt och kul!
Cykeltur ut i det fina vädret, inte helt illa pinkat faktiskt!
skitsuddig bild, men skitbra magövning!
 
Återvände även på kvällen och tränade en sväng tillsammans med Simon. Ett lite halvfesigt ryggpass pga illamående, men där jag fick med mig en ny övning hem! Simon lärde mig något som tydligen heter pendlayrodd, där man vid stångrodd står såpass framåtlutad att stången går ner i marken mellan repetitionerna. Riktigt jobbigt och kul! Kan ju dock erkänna att det tog mig en stunds stretching för att ens nå ner till stången, men desto stoltare blev jag när det väl gick! 
 
Energi innan ppasset - bästa Celsius ♥
 
Idag var storasyster åter med mig på gymmet och hade då önskat sig ett armpass. Jag kör sällan armar separat, men idag tror jag det var en bra sak! Fick nämligen med mig 2 personbästa hem från detta passet ;) Vilken lycka! Först i dipsen. Uppvärmningssetet gick alldeles för lätt, och jag kände mig nästan ostoppbar där jag hängde och vevade. Jag körde då först 2 set med 5 kilo i bältet, sen tyckte jag det var dags att testa på lite tyngre. 10 kg i viktbältet, och 7 repetitioner blev det på det. Sjukt nöjd! Efter det setet kunde jag dock inte prestera mycket mer i den övningen ;) Försökte ett set till med 10an, men det blev bara 3-4 repetitioner.
 
 
Istället fortsatte vi med bänkdips, där jag också hade mycket ork. 30 kg extravikt i knät blev det till slut, och ganska långa set på det! Riktigt, riktigt nöjd!
Mitt ena set med 20kg i knät. Körde dropset på samtliga set - fortsatte alltså utan viktskivor när jag inte orkade fler!
 
Passet i övrigt blev superset för triceps i cable, och sedan lite utande bicepscurls och även curls med skivstång. Möra armar när man åkte därifrån!
 
Vad sägs om det, låter som en ritkigt bra vecka va?! :D Imorgon får kroppen faktiskt vila, då jag kört på som en ångvält de sista dagarna och inte vill tappa gnistan! På tisdag är det dock dags för ben igen!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0