Måndagsträningen och catch up med bilder!

Nu har jag uppdaterat min telefon, varpå den och datorn tyckte att de kunde vara kompisar igen! Det är så jäkla tråkigt att skriva utan att ha bilder, speciellt när det är övningar man vill förklara och inte riktigt får till det utan att visa hur de går till! Nu är det problemet ur världen dock, men jag har ju inte knäppt alltför många foton under tiden då det har känts lite lönlöst. 
 
Igår var det benpass, så gott som utan böjar! Försökte pusha mig och köra tungt i de övningar jag kunde, och den inställningen tog mig verkligen framåt denna gången! Halva passet bestod av enbensmark och raka marklyft i 2 olika varianter - vanliga och sedan med en bredare position på fötterna så att den nyper lite annorlunda. Sedan körde jag hip thrusts. Vet inte vad jag pysslat med i denna övning tidigare, då jag vevat på 30 kg och tyckt det var tungt. Igår tänkte jag att jag skulle testa att öka lite och slängde då på 50 kg istället, och det fick jag ju ihop 4 godkända set på. Jag har alltså tränat alldeles för lätt på den tidigare, så nästa gång blir det till att öka ytterligare och testa gränserna! Lite isolerade övningar för baksida lår, rumpa och framsidan fick avsluta passet - som visade sig bli en rejäl omgång för benen! 
 
På kvällen var vi lite träningssugna igen samtidigt som jag ville inviga mina nya träningsbyxor som jag hämtat ut under dagen, så vi åkte tillbaka för ett magpass. En halvtimmas effektiv träning blev det, som innehöll bland annat benlyft (raka och med rotation), fällknivar med vikt (som återigen blivit min favoritövning!) och lite annat smått och gott! 
 
Mina nya, fina, specialdesignade byxor som kom igår! Jag är SÅ kär!!!
Från torsdagens kvällspass! Tricepsmördarövning
 
 
Nu är det dags att bege sig iväg för ett morgonpass! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh de där byxerna är fr myway2fitness va! Tänkte oxå beställa ett par tights därifrån men vet inte vilken storlek jag ska ta..Vad har du? =)

Svar: Jaa det stämmer! Sjukt sköna byxor! Jag har XS :)
You earn your body

2014-04-15 @ 17:26:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0