Dåligt... (kompenserar med lite rumptips)

Det går alldeles för långt mellan inläggen just nu, och det gör mig lite smått irriterad på mig själv. 
 
Faktum är ju att det gått framåt med stormsteg för min del när det kommer till träningsbiten, och jag borde ju belöna mig själv med att skriva ner det så att jag kan se tillbaka och peppas utav det när motivationen sviktar i framtiden. Den egentliga sanningen till varför inläggen blir få är att jag oftast ser till att inte vara hemma. Detta då jag vantrivs så fruktansvärt i lägenheten och inte klarar av att vara hemma och höra grannarna stöka hela dagarna. Det blir med all säkerhet bättre efter flytten (och såklart efter att internet blivit inkopplat i huset). 
 
Så länge måste jag försöka fylla i tomrummet så gott det går. Minns såklart inte pass för pass, men det mesta har gått bra och jag har ökat i vikt mycket under de senaste veckorna. Ja, vikten jag lyfter alltså... Inte min egen ;) Glädjen har funnits med mig, och det kan delvis ha att göra med att jag fått så mycket roligt sällskap att träna med - både nya och gamla vänner! :)
 
Roligast är framgångarna med benträningen - såklart ;) ! Där har jag blivit starkare snabbt och är nu till och med förbi den nivån jag var vid innan jag skadade ryggen. Jag har helt enkelt vilat mig i form kan man säga! I helgen kunde jag göra premiär med sumomark efter olyckan, och kunde lätt lyfta 75 kilo utan smärta. Har innan legat och mesat på max 70 kg, så där hade jag inte tappat mycket på dehär veckorna. Dock tror jag mycket sitter i huvudet - jag har garanterat bara fegat innan. 
 
Sumomark är för övrigt en riktigt bra övning för er damer (eller herrar med för den delen) som vill bygga lite rumpa! Den övningen, raka marklyft (gärna med bred position på föttern där med) knäböj samt utfall/step up är några av mina favoriter när det kommer till att träna stjärten. Tungt och härligt! Kör även en del Plyo (hoppträning), vilket blir lättare viktmässigt men grymt mjölksyreframkallande!
 
De snygga byxorna hittar ni på MMsports!
 
Idag har jag för övrigt troligtvis stött på ännu ett hinder på vägen. Körde ett pass för triceps och mage idag. Eller... Egentligen var det i princip dips och mage, men i lla fall... Kände en stund in i passet att vänster armbåge började låsa sig. Gav då upp dipsandet och tänkte istället försöka med några lätta pushdowns i cable. Då gjorde det istället riktigt ONT! Valde att avbryta den delen av passet där och istället köra klart med mer magträning, och har sedan dess knappt kunnat sträcka ut armen. Troligtvis är det väl bara någon överbelastning/liten knick/inflammation om går över fort, men jag som redan varit hämmad av skador blir ju såklart livrädd. Det blir att käka antiinflammatoriska tabletter i några dagar och låta armbågen vila så gott som det går.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0