Pass-summering och ryggfilm!

Då ska vi se om jag orkar knåpa ihop detta inlägg ånyo då jag råkade klicka bort det när jag precis skrivit färdigt - bra jobbat! 
 
Kan inleda med att veckoslutet bjudit på två helt klart godkända pass! Gårdagens blev lite annorlunda för min del då jag fick miljöbyte. Valde att åka in till citygymmet och träna där, dels för att få sällskap av Jacob och dels för att jag ville hinna träna utan stress innan jag skulle iväg och kvällsjobba. Passet i sig innehöl många glädjestunder, och bland dessa så var chinsen med! De flöt nämligen på riktigt bra för första gången på länge. Det har gått segt ett bra tag, vilket jag tror kan ha suttit mycket i mitt huvud, men igår kändes det lättare än vanligt. Tänkte då att jag även kunde försöka mig på lite viktade chins för första gången sedan i somras, och visst tusan gick det också! Förvisso var det ett ynka set på 5 reps, men det är ganska många mer än ingen! Riktigt nöjd med det, med andra ord!
 
Tvingade Jacob att filma en av mina favoriter när det komemr till ryggträning!
 Denna körde jag här i superset med latsdrag. Brukar ibland superseta den med rodd också. Det bränner riktigt skönt i ryggen vill jag lova! 
 
Idag tog jag med mig Elin till gymmet på kvällskvisten för ett benpass, så hon fick äran att kicka mitt ass fullständigt i varenda övning trots att hon lämnade över tyglarna helt och hållet till mig vad gällde upplägget! Tror hon tog nästintill dubbla vikten på allt - starka kvinna! Detta fick ju såklart mig att försöka trycka på lite extra viktmässigt, vilket ju är bra för min del då jag annars gärna stannar i min trygga zon på grund av rädsla för att belasta mitt knä för tungt! Nu har jag lite att ta ifatt där! ;)
 

Kommentarer
Postat av: Alexander Öqvist

Riktigt skön övning det där :)!

2014-03-05 @ 14:16:54
URL: http://www.noregrets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0