Smart drag..

Om jag vill tycka att jag är smart i vanliga fall så faller inte gårdagen inom ramarna för det påståendet! 
 
Jag var på gymmet redan klockan nio på morgonen för att hinna träna i någon timme innan det öppnade. På vägen dit fick jag dock besked att mitt tilltänkta träningssällskap hade försovit sig, varpå motivationen tyvärr hann dala ordentligt innan jag väl var framme på gymmet. Väl där fick jag i alla fall sällskap en stund av Johan, som alltid är mycket mer morgonpigg än jag och därmed i princip var färdigtränad när jag kom. Lite småopeppad som jag var tyckte jag därför att det var trevligt att istället prata strunt med honom tills han drog hemåt och sedan sätta igång i hopp om att det skulle trilla in någon mer på gymmet när det väl öppnade. Jag hann köra igenom två övingar ordentligt, sen öppnade gymmet och det small till så var det överfullt med folk. Där stod jag som ett fån och fattade inte alls vad som hänt. Istället för att ha hela gymmet för mig själv, som jag hade haft om jag kört på när jag kom dit, fick jag nu istället trängas och köa för att köra klart mitt ryggpass. Bra jobbat! ;)
 
Lite succe fick jag i alla fall ha i söndags, när jag var tillbaka för mitt första pass efter tatueringsvilan - självklart blev det ben eftersom jag missade min stående bendejt på fredagskvällen! Inledde passet, efter uppvärmning, med dropset i knäböj. Det började låsa sig och ömma lite redan när jag böjde med bara stången, och jag var faktiskt nära på att ge upp och gå vidare, men då kom jag ihåg vad Johan sagt till mig och jag ökade istället på med vikter och till slut kände jag inte av det alls! Kunde komma upp i 60 kg på stången, och det räckte faktiskt! Jag har ju inte direkt blivit starkare av att få lägga av vikterna under året som gått, men det har jag vunnit annat på istället! Nu kändes det i alla fall riktigt bra, och det kan jag leva länge på! Även resten av benpasset gick suveränt och smärtfritt, sjukt kul!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0