PB-vecka!

Vad är det som händer i min kropp?! 
 
Sista veckan har allting gått framåt med stormsteg. Har tagit personbästa (med god marginal) under i stort sett varje pass, och har verkligen hittat tillbaka till motivationen igen! Jag tror väl förvisso att det är det sistnämnda som spelat in mest, men det ena ger ju det andra - och resultatet har blivit en rejäl skjuts framåt! 
 
Tidigare i veckan tog jag person bästa i bänkpress, med god marginal. Fick till 6 reps på 50 kg under ett långt dropset, och det är 10 kg + mot vad jag ens lyckats rubba förut. Tänkte skriva mer om det passet senare, då jag testade att träna efter ett färdigt upplägg med högintensiv träning, som faktiskt var ritkigt jobbigt.
 
Nu funkar även benträningen igen. De passen som tidigare innehållt så mycket ångest och ovilja har nu blivit roliga igen. Förra lördagen fick jag en ordentlig skjuts av min kollega Johan, som tvingade mig att lyfta tyngre än vad jag fått för mig att jag klarar av. Det ledde till ett personbästa i utfallsgång med 2st 20kiloshantlar. Efter det var ångesten som bortblåst. Igår var det dags för benpass igen (jag hade skjutit upp det under veckan), och då gick knäböjen av bara farten. Har stannat på 40 kg sista tiden pga att jag varit rädd för att ryggen ska ta stryk. Igår tänkte jag att jag skulle testa 50 kg för att se hur det gick - lätt som en plätt. Gick upp på 60 kg och vevade mig igenom ett set på 12 repetitioner utan sveda eller värk. Bestämde mig därför att testa 70 kg, vilket jag då fick ihop 5 repetitioner på! Det är det tyngsta jag knäböjt sen innan mitt knä började bråka, och det är 1,5 år sedan. ÄNTLIGEN! Nu vet jag vad jag klarar och kan fortsätta pressa mig framåt! Inget mer fegande på den fronten alltså! 
 
Nya, fina kompressionsbyxor från mmsports!!
 
Idag fick jag till ett litet ynka pb i sittande rodd, men annars var det ett snabbpass som fick bli dagens insats. Imorgon är det bröstträning som gäller, så vi får se vad man kan lyckas åstadkomma då ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0