Upp och ner

Trots att jag jobbat non stop hela veckan har jag lyckats klämma in träning varje dag hittills! 
 
Till en början gick det jäkligt bra! Jag fick till bra och effektiva pass, och kunde även träna triceps för första gången sedan min armbåde började tjura lite. Testade att dipsa för första gången sedan i somras, och det gick faktiskt hyfsat! Höll mig till 2 set vanliga dips och 3 set viktade bänkdips, och det var jätteroligt att kunna smyga igång med en av favoritövningarna igen. Äntligen fick jag återigen känna dendär efterlängtade tuggande känslan i baksidan av armarna! Underbart!
 
Igår gick det dock inte lika bra. Skulle träna ben innan nattjobbet, men kunde inte få till det alls. I knäböjen började benen vekna redan på 60 kg, och jag fick missnöjt stanna på den vikten. Körde lite enbensmark, men kämpade med en smärtande högerskinka som jag troligtvis lyckats sträcka i förra veckan. Efter det dalade humöret och jag började bli riktigt förbannad. Försökte med lite step up med vikter, men kroppen ville inte riktigt vara med där heller. Det slutade med att jag gick ifrån gymmet vansinnigt besviken. Jag som sett fram emot att träna ben, och så gick passet åt skogen och kändes som bortkastad tid. 
 
Andra tankar fick jag dock idag, då dels träningsvärken sitter där den ska, och jag vaknar med ont i halsen. Det var alltså något som låg i kroppen och lurade igår - inte jag som var totalt värdelös. Och tydligen kunde jag uträtta något vettigt ändå, då jag känner av det ordentligt idag. Där har vi nog biten jag måste jobba mest med - att sluta vara så fruktansvärt hård mot mig själv. Jag vill ju alltid ge 100% på gymmet, annars blir jag så förbannad på mig själv, vilket kan förstöra ett helt pass då prestationsångesten får mig att bara sätta mig och deppa istället för att gå vidare i passet och ta nya tag. Lite är ju faktiskt bättre än inget, och ibland FÅR man faktiskt ha dåliga dagar. Det är dags att jag börjar påminna mig själv om det! 
 
Idag blir det vila pga halsen, men det får bannemig vara en kort sjuka jag dragit på mig - för i veckan jobbar jag bara 2 nätter och då vill jag hinna spendera mycket tid på gymmet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0