Lite träningsfrågor!

Vad motiverar dig?
det känns ju lite smått opassande att svara på denna fråga när jag just nu är i en liten motivationsdipp, men vad som motiverar mig mest är att se andras resultat. Jag läser mycket träningsbloggar och får ofta superbra inspiration ifrån dem! 

Hur har ditt liv förändrats sedan du började leva en hälsosammare livstil?

Det har förändrats något enormt! Från att vara den lilla sjuka, smala flickan som blev yr i huvudet så fort jag försökte anstränga mig har jag nu blivit stark, friskare och tålig! Jag märker knappt av min sjukdom längre och jag är så himla mycket piggare i kroppen. Jag orkar med dagarna och slipper besväras utav sveda och värk! Det kunde inte blir bättre!

Sjuk i kroppen och orkeslös - men ganska glad ändå ;)
Vad är din favoritövning?
45graders benpress. Den bränner på riktigt bra!

Vad ägnar du dig åt för aktiviteter?
Mycket styrketräning i vanliga fall. Jag vill ju bygga upp min kropp och blir stark! I övrigt är det dans, ridning och diverse konditionsträning.

Hur många timmars sömn får du per natt?
Jag är miss petnoga med sömnen, så jag siktar alltid på att sova mellan 7-9 timmar per natt. Dock går jag ju ganska dumma pass ibland på sjukhuset då jag bara kan sova 4-5 timmar per natt. Men oftast lyckas jag med att hålla på det förstnämnda.

Vad äter du till frukost?
Jag brukar äta fiberhavregrynsgröt med blåbär. Till dricker jag lite c-vitaminbrus och slänger kanske även till en knäckemacka vissa dagar.
Hur många gånger i veckan tränar du?
Jag är på gymmet ungefär 5 dagar i veckan. I övrigt försöker jag att röra på mig minst 30-60 minuter per dag.

Om du äter ute - Vad äter du helst då?
KÖTT! Jag är en riktig köttälskare! Finns inget godare än att käka det ute!

När du "syndar" med något onyttigt, vad äter du då?
Det är nog choklad i såna fall. Det är jag riktigt svag för när sötsuget faller på.

Varför började du bli hälsosam?
Jag har alltid varit en aktiv person, men jag skulle väl inte vilja säga att jag alltid haft en speciellt nyttig kosthållning. Sedan jag började plugga och i skolan läste näringslära har jag fått upp ögonen mer och mer för hur kosten påverkar våran kropp och därför börjat äta nyttigare. När man tränar tycker jag inte att det känns tillräckligt att slänga i sig tomma kalorier heller, varpå man söker sig till mer näringsrik mat som gör att man orkar!

Jag vill ta hand om min kropp, få den att hålla länge och må så bra som jag bara kan! Därför väljer jag att leva så hälsosamt som jag förmår :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0