3..2...

Två pass till avklarade sedan gårdagens inlägg!
 
Först ut var axlar under gårdagseftermiddagen, och det gick riktigt bra! Korta viloperioder mellan seten och högrepsträning gjorde det hela till en riktigt svettig upplevelse! Försökte även där slänga in lite nya varianter, såsom framsida axlar med skivstång istället för viktskiva som jag annars oftast använder! Kändes riktigt bra och jag fick ordentligt pump i axlarna! 
 
Har introducerat Mange för Arnoldpressar! En riktigt grym axelövning där du får med både rotation och styrka. Den blir riktigt jobbig! Utförandet ser ni här:
Var beredda på att få ta lättare vikter än vid axelpress, för detta blir tyngre!
 
 
 
Face pulls - en av mina favoritövningar för baksida axlar. Det är väl egentligen en rehabövning, men den är bra både för uppbyggnad och i skadeförebyggande syfte!
Jag ska inte ljuga - jag njuter ganska duktigt av att få ha hela gymmet för mig själv ;) Egen musik dundrandes i högtalarna och alla redskap tillgängliga när man vill! Andra bullar blir det dock när jag kommer hem och gymmet håller öppet som vanligt igen! Det blir dock jättetrevligt att träffa alla gymmare igen, då jag i princip bara tränat när det varit stängt nu de sista veckorna!
 
Idag blev det ett riktigt tjejpass - mage & rumpa! Tänkte att jag skulle pumpa till utvalda delar en sista gång innan jag ska traska runt lättklädd i en vecka (ja, det är ju varmt som attans i grekland såhär års!). Tror jag gick igenom hela mitt register med magövningar, och till slut tog det verkligen bara stopp. Jag orkade inte ett benlyft till! Lite höftlyft och rumplyft med boll också så var passet komplett! Fy så härligt!
 
Nu väntar bara morgondagens ryggpass, sen är veckans träning komplett och jag kan åka på semester med ett nöjt samvete! :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0