Abstinensen kommer krypande

Nu har jag inte kunnat besöka gymmet sedan i måndags, och desto piggare jag blir desto mer börjar träningsabstinensen komma krypande! 
 
Jag har under mina sämsta dagar här i veckan inte ägnat träningen en tanke, vilket nog måste vara ett tecken på att jag varit väldigt sjuk ;) haha! Men nu när jag är feberfri och kan äta igen så börjar suget infinna sig igen, och i skrivandets stund har det hunnit växa sig riktigt stark! Jag vill slita tag i ett par vikter, jag vill svettas och jag vill känna dendär härliga "smärtan" i musklerna när de är riktigt jäkla trötta i slutet på ett set! 
 
Självklart har man börjat stå och begrunda kroppen i spegeln under morgonen och tycker sig ha tappat ALLT man jobbat upp, på 6 dagar. Ja, jag hör ju själv hur otroligt det låter, men man känner sig ju allt annat än i form efter en sjukvecka! Proteinshakesen har varit min räddning under veckan när jag inte kunnat äta fast föda (ingen aptit och illamående). Det är viktigt att få i sig ordentligt med proteiner när man är sjuk, och jag passade på att blanda med mjölk iostället för vatten för att få i mig lite extra energi! Utöver det har man levt på smörgåsar och youghurt, och försökt att peta i sig lite mat när man haft bättre stunder. Ingen superkost på långa vägar, men det fick duga för stunden!
 

Kommentarer
Postat av: Mari

Krya på dig och bra att du ändå försöker få i dig näring. Så himla viktigt !!!

Svar: Tack snälla! Ja, annars har man ju väldigt dåligt med resurser för att stå emot viruset :(
Lindas träning

2013-01-20 @ 11:55:35
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Mari

Sv. Mm, precis. Så enkelt att missa sådant när man ligger hemma, men det är bara att klämma i sig =)

2013-01-21 @ 09:40:08
URL: http://www.marriie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0