Ny energi!

Åh vad bra det är att lyssna på sin kropp!

Ju mer man arbetar med den, desto mer tycker jag att man lär sig att känna av de signaler den ger. Igår var det otvivelaktigt vila den bad om, så det fick bli en tupplur på soffan efter jobbet följt utav en lugn kväll. Idag vaknade jag innan klockan ringde, och har varit oförskämt pigg. Det visade sig även på gymmet, då jag fick till ett långt pass med bra tryck!

Triceps/bröst/mage blev det första passet på nya veckan, och det fungerade riktigt bra! Fick riktigt härligt pump i triceps och kunde knappt räta ut armarna när jag kört mitt avslutande set pushdowns! Jäklar vad det stramade!

Kort och gott kan vi komma fram till att jag inte längre tror på inplanerade vilodagar. Oftast hamnar de då på dagar man inte alla känner ett behov av att vila, och istället får man gå på halvfart en annan dag för att inte kroppen vill. Jag kör nu istället på att ta vila när kroppen säger att den behöver det, och det har gett min träning ytterligare ett lyft! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0