Jag är tillbaka!!!

Ganska exakt en månad efter att jag valt att ta paus från träningsbloggandet slog suget att skriva till med full kraft! Jag kan helt enkelt inte hålla mig borta! ;)
 
Dock måste jag säga att det under denna månad hänt så otroligt mycket, och jag har lyckats få en helt annan inställning än den jag hade när jag panikartat valde att sluta dela med mig av min träning till omgivningen.
 
Ja, vart ska man börja? Kort därefter eskalerade mitt knäproblem, och jag fick beskedet att det var vila för benen som gällde i tre veckor innan jag skulle få träffa en ortoped. Det var riktigt, riktigt tufft för mig att få höra det och jag hade fruktansvärt svårt att acceptera det. Envis som jag är lyckades jag med goda vänners hjälp ruska av mig hopplöshetskänslorna och hittade istället alternativ som fungerade under tiden! När sedan de tre veckorna passerat kändes knät bättre, och läkaren kunde konstatera att det var en överbelastning av senan i knät som ställde till det för mig. Jag fick klartecken att börja rehabträna, och nu är jag i full gång med att köra excentrisk träning för att bli bra i knät igen. Och det går framåt! Nu känner jag inte av det ett dugg varken när jag går eller belastar knät, men ännu är det långt kvar tills jag kan börja benträna som vanligt igen! 
 
Jag har lyckats landa lite i mina tankar, och inser att jag inte alls har någon press på mig utifrån. Var under ett tag riktigt paranoid, och fick för sig att alla som tittade på mig granskade mig för att hitta alla fel jag hade. Dock har jag äntligen lyckats skaka av mig den känslan, och försöker istället tänka att de kanske ser något med mig som de tycker är bra - ett mycket bätrre sätt att tänka om ni frågar mig, för det mår jag så himla mycket bättre utav! 
 
Nu tänker jag köra igång här igen, för oj vad jag har saknat att träningsblogga och även mina peppande läsare! Mest det sistnämnda! ;) Förstår om vissa lämnat mig under mitt uppehåll, men vi får hoppas att ni hittar tillbaka vartefter! Hur har det gått för er under tiden? Jag har två nyuppgraderade gym att träna på, så jag är motiverad som tusan! Igår blev det till och med två pass på en och samma dag då jag var så peppad på att testa allt nytt som vi släpade in i lördags! 
 
Nu kör vi så det ryker hörrni!!! You earn your body!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nathalie lundahl

Skönt att du är tillbaka o lycka till med allt :) har du några bra tips för axelövning o kanske någon bra mat? Tänkte passa på att önska lite nu när du e tillbaka ;)

Keep up the good work!

Svar: Tack snälla rara du! :) Ja, det skulle jag nog kunna skrapa ihop!
Minns att jag la upp mitt axelschema för ett tag sedan http://traning.lindabjorka.se/2012/december/tisdag.html#comment
Så där har du några tips. Militärpress är en grym övning, och dips (både bänkdips och vanliga, biter rejält i axlarna). Hakdrag gillar jag också! :) man behöver ju inte köra alla övningarna på samma pass, utan kan med fördel variera sig!

Gällande maten kan jag ju ge några generella tips nu, så kan jag försöka slänga in lite då och då i inläggen. Men som jag brukar tänka så är det mycket protein i maten: det fämjar ju muskeluppbyggnad och ger även en bra mättnadskänsla. Kolhydrater brukar jag tänka ska vara långsamma, alltså mestadels fullkorn. Snabba äter jag alltid direkt efter träning, då är det superviktigt att få i sig! Exempelvis en banan, osaltad riskaka eller ett glas mjölk brukar det bli för min del. Fetter är ju skitviktigt att få i sig, de bra versionerna alltså ;) Fisk, nötter, oljor är ju bra källor för det. Sen är ju grönsaker alltid bra, men det vet du ju säkert redan ;) Jag brukar typ lägga till broccoli till många måltider, då man ofta behöver putta på med lite extra järn när man tränar mycket :)

Jag tänkte faktiskt skriva om mina tillskott vartefter med :)

Hoppas det var till någon nytta :) Kram
Lindas träning

2013-05-20 @ 17:07:06
URL: http://nuffran.blogg.se
Postat av: Linda K

Jag skulle lätt spana på dig i träningshallen, och inte för att hitta fel! Du är ju så snygg så det är helt galet! :)

Svar: Åh, nu vet jag knappt vad jag ska skriva! Tack snälla, vad söt du är!!! :')
Lindas träning

2013-05-20 @ 18:41:35
Postat av: Louise

Skönt att du är tillbaka och att du tror på dig själv :) Let's GO!

Svar: Ja, det känns riktigt bra! :D
Lindas träning

2013-05-20 @ 21:56:36
Postat av: Johan W

Äntligen!
Bästa bloggen tillbaka! Alltid lika kul läsning, Linda!

Peppande!

Svar: Men åååh vad glad jag blir!!! :D Tack för den peppen!!! :)
Lindas träning

2013-05-20 @ 22:29:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0