Ätbart tips!

Naturell riskaka med lite Body Science jordnötssmör på är ett himla gott mellanmål! Eller superbra att slänga i sig innan gymmet för att få upp energin lite, eller efter gymmet för återhämtningens skull!
 
Sålänge man väljer jordnötssmör utan massa dumheter i (exempelvis socker) så är det riktigt nyttigt och proteinrikt! Viktigt är väl att man tänker på mängden man stoppar i sig - allt som är nyttigt kan bli "onyttigt" i för stor mängd! I detta jordnötssmör är det bara jordnötter, halvssalt och lite palmolja - perfekt! Finns att beställa hem HÄR!
 
Jag använde det även till att göra satay-sås till min kalkon idag! Smakade himmelskt!
 
 

Kommentarer
Postat av: jeyyjeyy

akta dig för palmolja Linda, den innehåller palmitinsyra som är den största boven till ett högt kolesterol! inte bra, inte bra.
Det finns ett jordnötssmör i vanlig mataffär som bara innehållerjordnötter och havssalt:D

Svar: Är det sån fara om det bara är en pytteliten skvätt någon gång ibland tro? :O Har jättesvårt att tänka mig det, men det ska jag ha i åtanke framöver! :O Tack för upplysningen :*
You earn your body

2013-11-30 @ 10:41:58
Postat av: Mari

riskakor och favorit-nötsmöret =) mums !!

Svar: Ja visst är det gott?! :D
You earn your body

2013-12-04 @ 21:19:48
URL: http://www.doitforyourself.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0