Uppvilad och redo för nya tag!

Igår var min kropp så trött att jag knappt orkade vara vaken, varpå det av förklarliga skäl fick bli en vilodag. 
 
Jag gillar egentligen inte hur min träning har sett ut de senaste veckorna. Det känns inte riktigt som om jag gör det till 100%. Många pass blir genomstressade pga tidsbrist, och det har blivit så att man åker dit bara för att hinna få det gjort. Sista dagarna har även blivit sådär varannan-dagträning, då jag vilade både torsdag, lördag och måndag. Det känns verkligen inte roligt, man kommer ju aldrig igång riktigt! Jag vill ju komma framåt, och det gör jag ju tyvärr inte i den takten det går nu. Snarare känns det som om jag tappat både muskler och styrka under den sista tiden, och det gör mig riktigt frustrerad. 
 
Detta kan ju grunda sig i att jag verkligen ätit skit sista veckorna. Har spenderat långa dagar i skolan, och då jag vägrar matlådor så har det blivit mycket utemat. Jag försöker väl alltosm oftast välja de bra alternativen, men så har det inte blivit alla dagar och jag gillar inte heller att man inte har 100% koll på vad det är i maten när man handlar ute. Detta märks på kroppen. Både genom att min sjuka mage återigen gör sig påmind och genom att jag inte orkar lika mycket som jag bör. Skärpning på matfronten alltså! Man mår inte bättre än hur man behandlar sin kropp!
 
Idag var jag i alla fall taggad på träning, och körde ett förmiddagspass med bröst/triceps då jag har egenpluggdag hemma idag. Hantelpress, enarmspress i cable, flyes i cable, pushdowns med rep, dips (oviktade & viktade), puschdowns med stång (tunga set + dropset), smala bänkpressar och viktade bänkdips fick bli övningarna för dagen! En hel drös sådana blev det, men jag var riktigt taggad på att köra slut på mig själv, och det lyckades jag därmed bra med! 
 
 
Pushdowns. Bild från google
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0