Uppkopplad igen!

Nu är äntligen internet inkopplat i huset efter ca 1,5 månads strul. Därav har inläggen inte direkt flödat då jag inte heller har speciellt bra täckning på mobilen härute i skogen. Det är skönt på ett vis att få lägga ifrån sig telefonen när man är hemma, men det försvårar ju en del saker också! Nu ser jag dock fram emot att kunna skriva igen, för DET är något jag saknat!
 
Träningsmässigt har det gått lite svajigt på sistone. Bara någon vecka efter flyttstöket och dess effekt på träningen lyckades jag ådra mig en ny skada - jag blev sparkad av hästen rakt på utsidan av knät. Ingen skön historia. Det blev blått och svullnade upp ordentligt och jag kunde inte stödja på det, vilket gjorde mig livrädd. Ville inte gärna åka in till jobbet med det, men dagen efter smällen var det värre och jag blev skrämd nog att åka in och få det röntgat ändå. Som tur var så hade all hårdvara i knät hållt sig i helt skick! Det blev dock några dagars kryckhoppande och sedan ett lindat knä i en vecka, vilket innebar att benträning inte var att tala om.
 
 
Första benpasset blev av under förra helgen, och det gick ju faktiskt riktigt bra! Efter tre veckors benvila hade jag faktiskt mycket ork och driv, så det var riktigt roligt att få komma igån. Och den efterlängtade träningsvärken svek mig inte ♥! 
 
Innan jag gjorde illa mig igen var jag upppe i rekordvikter på det mesta! Jätteroligt att se träningen gå framåt.
Jag har nämligen gått in i en ny period med fokus på att lyfta tyngre och bli starkare, samtidigt som jag verkligen lever upp till att äta som en häst! Innan försökte jag ju ha fokus på intensitet under passet med dropset/superset (mellan allt tjatter jag alltid lyckas klämma in när jag tränar). Nu inväntar jag med spänning vilka resultat detta kommer att ge! 
 
Motivationen har ju i vanlig ordning dalat när jag gör mig illa och inser hur träligt det är att inte kunna träna utan begränsningar. Denna gång rörde det sig bara om en kort dipp dock, och jag har ganska snart hittat tillbaka till glädjen. För att öka på den ytterligare har jag ett paket på väg hem från ♥MMsports♥ med ett par Jaybirds!!! Det kommer garanterat att ge träningen en skjuts, då jag ofta tränar ensam och inte kan ha min gigantiska mobil i någon ficka - sladdlösa lurar är med andra ord lösningen på detta!! :)
 
 
 
För att återgå till träningen så har denna veckan varit lite medioker pga att jag både schemalagt mig tokigt på jobbet och på fritiden. Jag har inte riktigt fått till det riktigt med hur jag ska lägga mitt schema för att det ska bli bra, men det lär man sig nog vartefter. Igår fick jag dock till ett riktigt bra ryggpass, och har för först agången på länge riktig jäkla träningsvärk i hela ryggen. Kanske inte så jättepassande med tanke på att det idag blir marklyftarlördag tillsammans med Pontus, men jag har ju otroligt motiverande sällskap och så länge det är roligt så orkar man nog kämpa sig igenom det mesta! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0